Kovács Nikolett

A motorozásról:

Sokszor kérdezték már tőlem:

- És mondd, nem félsz 200-zal száguldozni?
- Miért pont a motorozás?
- Olyan veszélyes, ráadásul lány létedre...

Nos, azt gondolom, hogy ez az a sport, amit nem lehet félelemmel a szívedben csinálni. Nincs annál jobb érzés, mint amikor sok küzdelem és munka után, elhaladsz a kockás zászló mellett.
Hogy veszélyes? Valóban, mint maga az élet. Az pedig, hogy lánynak születtem, így alakult. Nem ez dönti el, hogy valaki mire képes. Mindig vannak fiúk előttem, de szerencsére az utóbbi időben egyre több van mögöttem...


Nikiről:

Név: Kovács Nikolett
Születési idő: 1982.08.30.
Születési hely: Budapest
Csillagjegy: Szűz
Lakhely: Budapest
Szem: barna
Haj: barna
Magasság: 160 cm
Súly: 46 kg

Kovács Nikolettnek hívnak, 1982. augusztus 30-án Rallye-versenyzők gyermekeként láttam meg a napvilágot. Édesanyámék a Főtaxi versenyzői voltak, 1978-ban megnyerték az Országos Bajnokságot az 1600 cm³-es kategóriában.
Így nem is volt furcsa mások számára, hogy az első ruhám már Forma 1-es versenyautót ábrázolt, akkor alig voltam pár napos és a kezemben egy Porsche autó volt 5-ös rajtszámmal.

Az első benzines motor
Negyedik születésnapomat egy 5O cm³-es Romet váltós motorkerékpáron ünnepeltem. Természetesen 5-ös rajtszámmal, mely azóta is megmaradt. Sajnos nem értem el a kuplungot rendesen, ezért ezt le kellett cserélni egy automata Babettára. 1986-tól a Magyar Motorkerékpáros Szövetség tagja voltam, mint a minimotorozás egyik alapítója.

Kicsinek
Ez időben még óvodás voltam, és már vettem részt versenyeken. 1989 szeptemberétől a Kék Általános Iskola tanulójaként, a tanáraim örömmel támogatták a motorversenyzésemet, mivel ez nem ment a tanulás rovására, hiszen első osztálytól kitűnő tanuló voltam. Más sportokat is folytattam versenyszerűen: ritmikus sportgimnasztikáztam, aktív tagja voltam az iskolai kosárlabda csapatnak. A sport mellett szavaló, matematika valamint kémia versenyeket nyertem.

Szerepeltem különféle TV-műsorokban, és 3 éves koromban a TIR című olasz-magyar film szereplője voltam.
1989-ben, 7 évesen egyedül vezettem Krasznai János kamionversenyző vadonatúj, 1700 lóerős Mercedes versenykamionját a Hungaroringen.
A Minimotoros Bizottság országos bajnokságot hirdetett 1991-től, addig csak Kupasorozatokat rendezett. Először gyorsasági, majd később szlalom ágazatban.
A technikai sportok több ágában versenyeztem, kipróbálva azokat.
1991-ben az Osztrák Motocross Bajnokság 5O cm³-es kategóriájában a VI. helyet szereztem meg.
1991-ben a Győri Gokart versenyen egy II. és egy III. helyet nyertem.

 

A középiskolai évek
1997-2001 között középiskolai tanulmányaimat a Kolumbusz Kristóf Humángimnáziumban folytattam Etyeken. Az iskola különlegessége abban volt (és van most is), hogy minden évben 2-3 hetet külföldön töltöttünk, és helyben ismerkedtünk meg az adott ország történelmével, művészetével, földrajzával, hétköznapjaival. Így volt szerencsém eljutni Egyiptomba, Törökországba, Szicíliába, a Felvidékre, Spanyolországba és Jordániába.

1997 szeptemberében kaptam egy 125 cm³-es Honda RS motorkerékpárt, mellyel egy hazai versenyen álltam rajthoz életemben először. A versenyt értékelhetően befejeztem, így a 8O cm³-es motorommal és az ezzel elért eredményemmel a MAMS Gyorsasági Országos Bajnokság 125 GP kategória IX. helyét szereztem meg.

2000 júliusában éltem át életem legsúlyosabb balesetét. Mostban rendezték a Magyar Bajnokság soron következő futamát. Mivel az azt követő héten ott Európa Bajnoki futamot rendeztek, nagyon erős mezőny gyűlt össze, és rengetegen voltunk. Minden pályán maximálják az indulók számát, nem elég az időlimitet megfutni. A második időmérőn még javításra volt szükségem, hogy felférjek a rajtrácsra. Sikerült egy gyors bollyal mennem, de sajnos az utolsó előtti kanyarban elestem. Előtte a pályán kamionversenyt rendeztek, így az aszfalt felgyűrődött, emiatt estem el.
Három csigolyám eltört. Nyolc hónapos kihagyás után 2001 tavaszán ültem vissza a motorra. Mivel nem éreztem félelmet, úgy döntöttem, folytatom a versenyzést. Persze az eredmények messze elmaradtak az addigiaktól. 2001-ben csak 5 versenyen vettem részt, ez nem volt elég az esés kimotorozásához.
2002 júliusában aztán elmentem a Hungaroring Motorsport Iskolába, Szabó Attiláékhoz, és ott megtört a jég. Kihozták belőlem azt, ami akkor bennem volt. Az azt követő futamon, Rijekában, már a régi formámat hoztam.
Sajnos az esés miatt 2000-ben elveszítettem a 125 GP kategóriában az Országos Bajnokság második helyét is.

 

 

"Felnőttként"
2001 szeptemberétől 2005 februárjáig a Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Karának hallgatója voltam közpénzügyek szakon. Újabban tehát közgazdász vagyok... Szeptembertől egyetemre szeretnék menni egy két éves kiegészítő képzésre. Emellett 2003-2004-ben elvégeztem a Komlósi Oktatási Stúdiót, ahol televíziózást és újságírást tanultam.

2003-ban a Lóerő című kéthetente megjelenő ingyenes újságba írtam a gyorsasági motoros világbajnokság beszámolóit.

Angol nyelvből középfokú nyelvvizsgám van, ami mellé mindenképp szeretnék még legalább két nyelvvizsgát. Jelenleg közé-piskolai olasz tanulmányaimat és tudásomat próbálom felfrissíteni, aztán jöhet a német vagy a spanyol, amit korábban már szintén tanultam.

Kitüntetések
1992-ben a Magyar Olimpiai Bizottságtól Fair Play díjat kaptam, egy 1991 szeptemberében történt sportszerű viselkedésemért, mely egy győri gyorsasági versenyen zajlott. Az előttem jobb helyen haladó versenyző társaim elestek, mivel a verseny közben eleredt az eső. Én ahelyett, hogy a harmadik helyről simán megnyertem volna a versenyt, megálltam nekik segíteni, így hátrányos helyzetbe kerültem. Pár körrel később a nagy esőben én is elcsúsztam, persze nálam nem állt meg senki sem…

1995-től 2003-ig A Magyar Köztársaság Jó Tanulója – Jó Sportolója miniszteri kitüntetést 8-szor kaptam meg. Ezt kitűnő tanulmányi eredményeimnek és a motorsportban elért eredményeimnek köszönhetem.
 

 

Eredményeim a motorsportban
Magyarországon 1991 óta rendeznek országos bajnokságot a minimotorosok, 1997-től pedig a robogósok számára is.
1991-2002 között két szakágban (gyorsasági és szlalom), öt kategóriában (50 cm³ automata, 50 cm³ váltós, 80 cm³ félautomata, 80 cm³ váltós, robogó) 29 Magyar Bajnoki címet és 6 Kupasorozatot nyertem.

125 GP kategóriában a 2004-es év volt a legeredményesebb, miután az Alpok-Adria Bajnokságot a 9., míg a Magyar Köztársaság Nyílt Nemzetközi Bajnokságát a 7. helyen zártam. Utóbbival a legeredményesebb magyar versenyző lettem ebben a kategóriában.

 

 

Terveim
2005-ben az Európa Bajnokságon, az Alpok-Adria Bajnokságon, a Nyílt Magyar Nemzetközi Bajnokságon szeretnék minden futamon részt venni.
A 125 GP kategóriában szeretnék minél jobb eredményt elérni és legalább dobogóra kerülni.

Amire most a legbüszkébb vagyok
A 2004-es szezon második fele. Sajnos elég döcögősen kezdődött az idei versenyszezon. Nemcsak a technikai gondokra gondolok – melyekből bőven kijutott az idén –, de én sem voltam eleinte a helyzet magaslatán. De aztán formába lendültem. Ezt bizonyítja a pannonringi 4. helyem, Rjekában egy 6. hely, vagy az anderstorpi és a schleiz-i EB-szereplésem is.


Akciók

MNR-1711-LS2

199 900- Ft 145 000- Ft

MNR-1701-LS1

199 900- Ft 145 000- Ft

Ls2-MNR-1613

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls2-MNR-1611

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls2-MNR-1615

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls1-MNR-1603

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls1-MNR-1601

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls1-MNR-1503

199 900- Ft 135 000- Ft

Ls2-MNR-1507

199 900- Ft 135 000- Ft